El muntatge d'Atlas aborda la relació entre Quijote i Sancho Panza durant un viatge iniciàtic a cap part, a través d'una espai buit que, en alguns passatges, es converteix en una pantalla gegant sobre la qual els ballarins transiten. Ramis interpreta un Quijote altiu i Casanovas el personatge Sancho Panxa. La introducció de Sancho Panza per part de Quijote és especialment original. Una càmera de vídeo projecta sobre l'escenari el rostre de Ramis, que acaba per fondre's amb l'entrada en escena del segon personatge.
Tots dos protagonistes s'enfronten i alteren les seves posicions de poder. L'escenografia és austera. Les animacions de l'artista belga Dirk Van de Vondel possibiliten un frenètic diàleg entre Ramis i els dibuixos projectats.
L'espectacle és un encàrrec de l'Institut Cervantes, que va acceptar la proposta de Mal Pelo a propòsit del quart centenari del Quijote. L'obra s'ha representat en diversos països i pren com a punt de partida l'estudi «Cos i gest al Quijote de Cervantes» de la professora de la Universitat de Lille Bénédicte Torres i la pel·lícula inacabada d'Orson Welles, de la qual «ens van agradar els diàlegs i les referències subtils al Quijote», va assenyalar Muñoz.
Es dóna la circumstància que la companyia Mal Pelo exposa actualment a Girona Testimoni de llops. La mostra conté dibuixos, fotografies, pintures i diverses instal·lacions en relació amb l'obra homònima que Pep Ramis i María Muñoz van estrenar l'any passat a Barcelona. L'esperit del muntatge està basat en els texts de John Berger i incita l'espectador a reflexionar sobre les relacions entre animal i humà.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.