L'èxit de la primera fira musical fa que s'instauri com a cita anual del sector

Més de mil músics i professionals del gremi participaren a la mostra de Porreres

Les bandes oferiren els seus petits concerts a l'escenari del parc de n'Hereveta, que acollí la fira.

TW
0

No feia ni dues hores que havia començat la primera fira musical de Mallorca i ja es parlava de la de l'any que ve i d'instaurar-la com a cita anual. La iniciativa llançada des de la Filharmònica Porrerenca amb motiu del seu 150è aniversari fou tot un èxit i comptà amb la participació de setze agrupacions musicals de diferents municipis de l'Illa, amb prop de 800 músics que interpretaren diferents peces a l'escenari del parc de n'Hereveta.

En els exteriors del parc hi havia diferents envelats on s'instal·laren luthiers, tendes d'instruments, promotors musicals, venda de llibres relacionats o d'instruments d'ocasió i antics, entre altres ofertes.

Els visitants, la majoria músics de les bandes participants, passaven pels estants mirant i interessant-se des d'un punt de vista més professional, i els manco entesos ho feien amb la curiositat que suscita allò nou. Els luthiers foren uns dels que més expectació aixecaren.

Jean Pierre Faivre, luthier de violins i arpes juntament amb el seu soci, Giovanni Lonardo, ho destacava: «Estam acostumats a fer feina cadascú en el seu racó del taller i aquesta fira és una bona oportunitat perquè vegin la nostra feina i també perquè nosaltres ens mesclem amb gent del gremi. Esper que l'any que ve es torni a fer». En la mateixa línia, es pronunciaren Catalina Obrador i Joan Sureda de Dalikanya, experts en instruments de canya: «Ara a les fires dels pobles hi ha de tot i moltes han perdut la seva essència i caràcter inicial, és per això que veig molt positiu que n'hi hagi una d'enfocada exclusivament al món de la música», apuntà Sureda.

A l'interior del parc les bandes i associacions musicals anaven oferint els seus concerts davall un sol de justícia mentre es preparaven dues grans paelles per a 750 persones.

Abans de dinar, va actuar la Filharmònica amfitriona. Fou el moment en què s'aprofità per lliurar un recordatori de la fira i el llibre dels 150 anys de la banda a cadascuna de les formacions participants. El lliurament anà a càrrec de la consella executiva de Cultura del Consell de Mallorca, Dolça Mulet; el batle de Porreres, Joan Sastre, i Josep Clement, president de la Federació Balear de Bandes de Música i Associacions musicals.

El president de la Filharmònica Porrerenca, Tòfol Font, anuncià que «esperam que aquesta fira es repeteixi i creixi any rere any». Mulet deixà clar que el Consell de Mallorca continuarà donant suport a aquesta iniciativa.

Els concerts continuaren fins passades les set de l'horabaixa, en què va concloure la primera fira de Mallorca, que quedarà instaurada com una cita anual del món musical illenc.