Per a tu, l'escultura que l'artista Betty Gold, dels Estats Units (Austin, Texas, 1935), ha donat al Museu Es Baluard, semblava lleugera com una ploma quan ahir s'elevava pels aires camí d'un dels arcs de la murada, en l'accés al recinte, on fou instal·lada i on comparteix veïnatatge amb una peça de Mompó. D'un groc intens que contrasta amb el to del marès, l'obra cerca l'efecte de quedar impresa a la retina del visitant, explicava la seva artífex mentre en supervisava la col·locació.
Partint del rectangle, Betty Gold crea escultures a base de plans i de línies en moviment que provenen de la seva manera de jugar amb els elements geomètrics, amb les figures, triangulars i romboïdals, que acobla per constituir un tot que ella anomena «una peça holística».
«Aquesta peça és per als mallorquins, per al públic, perquè encara estic enamorada de Mallorca; i quan no som aquí, compt els dies que falten per a la tornada», explicava ahir aquesta escultora que descobrí Mallorca l'any 1999, quan la convidaren a participar amb una de les seves peces a la Universíada i acabà instal·lant-se «en un petit taller habitatge» al nucli antic de Palma. La capital balear i Los Angeles, a Califòrnia, són els seus dos llocs de residència, però quan és als Estats Units, segons comenta, «gairebé no puc fer escultures, mentre que Mallorca em dóna llum i temps: és la meva part masculina de la terra, amb els colors, les muntanyes, l'aigua i el blau», assegura amb el seu habitual somriure i vitalitat. «Aquí tenc més amics que a Los Angeles», comenta, i assegura que al seu parer «és correcta» la visió de la gran urbs californiana reflectida en la pel·lícula Crash, la gran guanyadora dels Oscar.
De la sinuosa geografia de l'Illa en sorgeixen al seu taller de Palma els dibuixos i les maquetes que després du al ferrer per conferir-los una altra dimensió, per convertir-los en escultures de gran format que sovint acoloreix de groc, com en el cas de Per a tu; o de vermell i blau, tons que esclaten «com aquesta primavera», i són peces que ella considera tan lligades en aquesta terra que ha titulat Mallorca una sèrie de creacions que ara exposa a la BuschlenMowatt Gallery de la seva ciutat, LA, i que aviat es podran veue a Vancouver (Canadà). També de la influència creativa que en ella exerceix Mallorca n'ha sorgit la sèrie Veles, de la qual presentarà a principi de maig una peça única a la galeria palmesana de Joan Guaita. La instal·lada ahir és la segona peça de Gold al Museu Es Baluard.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.