TW
0

L'escriptor dels Estats Units Dan Brown es va mostrar ahir sorprès per les acusacions de plagi efectuades per dos escriptors entorn de la seva novel·la El Codi da Vinci, un dels majors èxits de venda dels darrers temps.

En un comunicat difós abans de prestar declaració davant d'un tribunal de Londres, l'escriptor va assegurar que era «absurd suggerir que jo vaig organitzar» els capítols de la novel·la «i la vaig presentar d'acord amb els mateixos principis generals» del llibre de 1982 La Santa Sang i el Sant Grea.

Els autors Michael Baigent i Richard Leigh van iniciar una demanda contra la casa editorial Random House, que va publicar en anglès El codi da Vinci, per violació dels drets de propietat intel·lectual. En la demanda, Baigent i Leigh van acusar Brown d'«apoderar-se de l'arquitectura» del seu llibre. En ambdós treballs es discuteix la teoria que Jesús es va casar amb Maria Magdalena, que la parella va tenir un fill il·legítim i que la línia sanguínia sobreviu fins al present.

En una declaració de 69 pàgines en què descriu la creació de la seva novel·la, Brown va dir que Baigent i Leigh «són amb prou feines dos d'una sèrie d'autors que han escrit sobre la història de la línia sanguínia i, tanmateix, vaig fer tot el possible per esmentar-los per haver estat els qui van aconseguir atreure l'atenció del públic en general» amb aquesta hipòtesi, va indicar l'escriptor.

«Em sent sorprès per la reacció» de Baigent i Leigh, va afegir Brown en la seva declaració escrita. «A més, no l'entenc». Si Baigent i Leigh aconsegueixen una ordre judicial que prohibeixi l'ús del material literari, podrien impedir l'estrena d'El codi da Vinci el 19 de maig.