La Biennal de l'Havana acollirà quatre escultures d'autors illencs

Les obres fan part d'un agermanament artístic entre Artà i Cuba

TW
0

X.R. Palma.
Els escultors mallorquins Miquel Sarasate, Joan Oliver, Antoni Morro i Llorenç Ginard duran les seves obres a la Novena Biennal d'Arts Plàstiques de l'Havana, que es durà a terme entre el 27 de març i el 27 d'abril. La mostra acollirà obres de 52 països, amb el tema general «Dinàmiques de la cultura urbana». Les obres s'exposaran enmig de la ciutat per crear interaccions amb els vianants.

Els quatre escultors participen en un projecte d'agermanament artístic entre Artà i l'Havana, El arte de la amistad entre dos islas, finançat pel Consell de Mallorca i per l'Ajuntament d'Artà.

Per la seva banda, la localitat balear rebé quatre escultures dels artistes cubans Tomás Lara, José Villa Soberón, Miquel M. Gómez i Juan Quintanilla, que s'exhibeixen a la via pública d'aquest poble del Llevant mallorquí.

Les peces dels creadors illencs es dipositaran en un parc del centre de la capital cubana. Es tracta d'obres abstractes que s'integren en l'esperit de la Biennal, en la qual abunden les obres no figuratives, realitzades amb un alt grau d'enginy mitjançant materials reciclats, un estil que molts han anomenat «art pobre». L'obra de Ginard, de ferro, s'inspira en la monumentalitat i en els plànols de la ciutat de l'Havana. Sarasate, amb la peça Vents nostros, també de ferro, ha volgut trasmetre l'esperit mediterrani, a través d'una estructura triangular. Morro ha reflectit amb fusta el tema del transeünt. També amb aquest material Oliver ha creat una abstracció simbòlica i sincrètica de la persona.

El Codema -Consell Assessor del Ministeri de Cultura de Cuba en matèria de monuments i escultura ambiental- ha estat l'organisme encarregat d'escollir les obres.

La Biennal de l'Havana acollirà també, com a fet extraordinari, una exposició fotogràfica del poble d'Artà preparada per Margalida Cantó.