Nit màgica

Grans i petits desafiaren la pluja i el fred per honorar els Reis d'Orient

La batlessa, Catalina Cirer, entre Melcion i Baltasar, contempla una plaça de Cort a vessar.

TW
0

Tot i la intensitat de la pluja que va caure a Palma durant el capvespre, l'esperada colcada es va dur a terme. Però no va lluir amb l'esplendor amb què ho va fer l'any passat, ja que l'aigua va obligar el públic, (150.000 persones, quasi 100.00 menys que l'any passat) a mantenir oberts el paraigües, i a tota la comitiva que acompanyà els tres Reis Màgics a protegir-se. Malgrat tot, la màgia va guanyar el fred i l'aigua, que no van aturar els centenars de nins i nines que es congregaren al moll Vell per esperar Ses Majestats. Melcion, Gaspar i Baltasar no van retardar la seva arribada, i a les 19.00 hores tocaren terra a bord deRafael Verdera.

Els crits, l'expectació i també algunes llàgrimes d'emoció foren algunes de les reaccions dels infants, els quals malgrat la pluja que queia al moment de l'arribada esperaven veure un any més els Reis. L'encarregada de rebre-los enguany va ser la regidora de Dinamització Ciutadana de l'Ajuntament, María José Frau, qui els va convidar a pujar a l'escenari situat al moll per saludar a tots els palmesans. En baixar, els Reis es van atracar al públic i llavors es dirigiren cada un a la seva carrossa, ja que enguany Ses Majestats han preferit la comoditat de vehicles de tracció automàtica i no els tradicionals camells.

L'estel màgic obria la fastuosa colcada, que malgrat el color, la música i la festa de les comparses, no va lluir amb la mateixa esplendor que altres anys.

La bústia, el cel i un naixement formaven la primera part de la colcada, integrada per un total de 20 carrosses i 223 persones. Més endavant les carrosses retien homenatge als grans Mags de tots els temps de manera que Gandalf i Saruman, el jove aprenent de màgia Harry Potter, el mag Merlí, el Geni de llum, l'alquimista Hermés i la maga blanca Narnia arrencaren el somriure dels infants, que il·lusionats recollien els caramels que els plovien del cel de mà del seguici reial. En arribar a Cort, la comitiva reial va fer una breu aturada i Melcion, Gaspar i Baltasar van pujar a la balconada a saludar el públic. En aquest moment la batlessa de Ciutat, Catalina Cirer, va aprofitar per demanar a ses Majestats el seu darrer desig: «que no falti res a cap ciutadà de Palma i que el clot del carrer Antoni Maura es tapi aviat per poder-hi començar a treballar». La batlessa també va informar que ha demanat «salut i felicitat» per la seva família i «algun llibre i Dvd» per ella.

A continuació desfilaren les carrosses dedicades als contes clàssics així com també Mico Guai, la juganera mascota d'M7, que no va aturar de saludar els petits.

La colcada, una mica més accelerada del que és habitual, va comptar amb la col·laboració de Joan Carles Bestard, així com amb la de Vicenç Torres i Fay. A més, dues bandes de música, percussionistes i dansadors s'encarregaren que l'aigua no espatllàs una de les vetlades més importants de l'any.