TW
0

P.G.Palma.
La Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca viurà el pròxim dia 14 de gener una de les fites més importants de la seva història, amb la presentació del catàleg raonat de pintura, escultura i dibuix de la seva col·lecció. La data, molt esperada des que el centre obrí les seves portes l'any 1992, inclou també la inauguració de l'exposició Joan Miró. Camins inexplorats, una mostra que pretén indagar en l'actitud inconformista del pintor català que l'impulsava de manera constant a explotar nous territoris artístics.

Fonts de la Fundació Miró informaren ahir que la presentació oficial del catàleg raonat que publica Lunwerg Editores serà dissabte dia 14 de gener. El volum, una publicació fonamental per donar a conèixer a la ciutadania la riquesa del fons de la Fundació, reuneix una acurada selecció de 1.700 obres realitzades per l'artista i que són part de la col·lecció del centre d'art.

Des de la institució, destaquen que la seva riquesa reflecteix la varietat de tècniques, materials i procediments emprats per Miró i, sovint, ofereix la possibilitat de reconstruir-ne el procés creatiu. Els nombrosos projectes de pintura, escultura, ceràmica, murals, obra gràfica i tapissos documenten la creativitat inexhaurible de l'artista català en la seva maduresa.

L'arc cronològic de les obres de la col·lecció és molt ampli, 1908-1981, si bé la major part de les obres del fons museogràfic es creà a partir dels anys seixanta. El volum de Lunwerg, segons les mateixes fonts, presenta una edició magnífica que ha de dotar de contingut científic el material de la Fundació Pilar i Joan Miró.

Amb motiu de la presentació del catàleg, el mateix dia s'inaugurarà el muntatge Joan Miró. Camins inexplorats. Aquesta mostra, que ocuparà tots els espais expositius del centre d'art amb pintures, escultures, ceràmiques, dibuixos i esbossos entre altres obres, tractarà de donar compte de l'actitud inconformista que empenyé sempre aquest creador genial a cercar noves possibilitats expressives.