Els premis literaris Ciutat de Palma reben el doble d'escrits castellans que catalans

Araújo sosté que l'índex de participació és de normalitat absoluta a totes les modalitats

TW
0

P.G.Palma.
Com ja va ocórrer en la passada edició, els texts originals castellans que opten a la nova convocatòria dels premis literaris Ciutat de Palma doblen els presentats en català. Mentre que el Rubén Darío de poesia en castellà ha rebut 110 escrits, al Joan Alcover de poesia en català només n'han concorregut 45. En el cas dels guardons de narrativa, amb un poder de convocatòria global menor, el Camilo José Cela de novel·la en castellà ha rebut 33 còpies originals, mentre que el Llorenç Villalonga, només 11.

Aquestes són les dades oficials de participació en les distintes modalitats literàries dels Ciutat de Palma, després que el passat set de novembre es tancàs el termini d'admissió d'originals. Des del departament de Cultura de Cort, el regidor Rogelio Araújo valorà globalment com a «molt satisfactòria» la resposta obtinguda en aquesta nova convocatòria dels premis que convoca l'Ajuntament, que es lliurarà el dia 20 de gener del 2006, a un lloc encara per determinar.

Després de la polèmica que envoltà la instauració dels premis literaris bilingües el passat exercici, Araújo restà importància al fet que els escrits en castellà dupliquin les obres en llengua catalana. En aquest sentit, el regidor de Cultura es mostrà ferm en el seu convenciment que «un autor català no deixa d'escriure en la seva llengua perquè hi hagi un guardó castellà» i defensà que, a totes les modalitats, el nombre de participants «manté unes xifres dins de la normalitat absoluta, pròpies d'uns premis que estan molt consolidats».

Araújo recordà que si el passat any existí un cert intent de boicotejar els guardons per part d'un sector d'escriptors, la sòlida trajectòria dels Ciutat de Palma o la recent creació dels Premis Mallorca del Consell confirmen que «existeix una consideració pels autors catalans» i conviden a continuar fent feina junts «per fomentar l'ús de la nostra llengua en l'escriptura».

Ara és el torn dels jurats. Fernando Díaz de Castro, Perfecto Cuadrado, Àlex Susanna, Manuel Jurado i José Carlos Llop seleccionaran el premi Ruben Darío entre els 110 escrits presentats. Marina Castaño, Tomas Graves, Fernando Marías, Eduard Jordà i José Vidal lliuraran el Camilo José Cela de narrativa en castellà. Baltasar Porcel, Gabriel Janer Manila, Carme Riera, Melcion Comas i Vicenç Sanchís designaran el Llorenç Villalonga. Per acabar, Josep Lluís Aguiló, Pau Faner, Vicenç Llorca, Josep Piera Rubio i Jaume Pomar atorgaran el Joan Alcover.