El Govern destina 240.000 euros per rehabilitar el Puig des Molins

TW
0

El Ministeri de Foment ha aprovat una partida de 240.400 euros per finançar els treballs de conservació dels jaciments arqueològics del Puig des Molins d'Eivissa.

Aquesta subvenció pertany a l'1 per cent cultural de Balears, fons que es constitueix amb l'aportació del Ministeri de Foment sobre el total de la inversió que realitza la institució en obra pública i està destinat a subvencionar treballs de conservació i enriquiment del patrimoni històric.

Per la seva banda, la Comissió mixta formada pels ministeris de Foment i Cultura han aprovat enguany uns 88 projectes a tot Espanya amb càrrec al citat 1 per cent cultural que ascendeix a 24,7 milions d'euros.

Segons aquestes dades, que el govern va fer públiques en un comunicat, i com ja avançà Diari de Balears, la Llonja de Palma queda fora del finançament de projectes de restauració patrimonial tot i que la rehabilitació d'aquest edifici emblemàtic del centre històric de Ciutat ha estat considerat pels diferents caps del departament de cultura de l'estat com un assumpte prioritari. Tot i així, la promesa del Consell Estatal de Patrimoni feta al Govern balear de «rescatar» l'expedient de la Llonja, que preveu una despesa de dos milions d'euros, queda en «paper mullat».