Paisatges de Mallorca protagonitzaran una subhasta d'art espanyol a Londres

Sotheby's licitarà dia 16 obres d'Anglada-Camarasa, Meifrén i Rusiñol

TW
0

La casa Sotheby's de Londres efectuarà el pròxim dimecres, dia 16 de novembre, una subhasta sobre Pintura espanyola 1850-1930, en la qual Mallorca i els seus paisatges tindran una important presència. En una sessió en la qual les pintures de Joaquín Sorolla acaparen l'atenció dels col·leccionistes, la firma licitarà cinc obres d'Anglada-Camarasa, Eliseo Meifrén i Santiago Rusiñol, artistes molt vinculats a l'Illa.

Aquest és el cas de Paisatge amb arbres, Mallorca, un oli sobre tela d'Anglada Camarasa concebut el 1923 que té un preu de venda estimat d'entre 371.000 i 520.000 euros. Poc després d'instal·lar-se al Port de Pollença, Camarasa pintà aquest quadre inspirant-se en el dramàtic paisatge mallorquí, el mateix que, anys més tard, convertí en el centre del seu treball. L'obra és molt representativa del ritme i del moviment que caracteritzen el gruix de la producció de l'artista i que aquí es veu reflectida a través d'una vista serena amb els arbres que semblen cobrar vida gràcies al tractament que atorga al brancatge.

Sotheby's subhastarà una altra peça de Camarasa. Gitana amb nin, un oli sobre tela que té un preu estimat de venda d'entre 371.000 i 520.000 euros, tracta un dels temes pels quals l'artista sentí més fascinació: la gitana. L'interès del pintor per aquest subjecte rau en el potencial estètic d'un personatge ple de color i exotisme que coneix en la seva època parisenca, però que acaba d'explorar a Mallorca, després de trobar una total llibertat d'expressió.

La relació de Santiago Rusiñol amb qui per ell era la seva «Illa de la Calma» és força coneguda des que el 1911 es refugià a sa Coma. Ametlers en flor, un oli sobre tela que es licitarà per un valor d'entre 223.000 i 297.000 euros, representa un paisatge molt típic del camp mallorquí i una de les pintures en les quals l'artista vessa la potència dels colors que descobrí a Mallorca.

En darrer lloc, Sotheby's també subhastarà dos paisatges mallorquins del català Eliseo Meifrén. Vista de Mallorca, un oli sobre tela que té un preu estimat d'entre 37.100 i 52.000 euros; i Foradada, Costa Deià, que surt a licitació per valor d'entre 59.500 i 89.000 euros.