El PP usa Maria de la Pau Janer per atacar la política lingüística catalana

Josep Piqué al·ludí a un «clima» social que indueix l'escriptora a demanar perdó

La polèmica sobre el Planeta de Maria de la Pau Janer ha abandonat la literatura per entrar de ple en la política.

TW
0

La polèmica generada entorn del Planeta guanyat per Maria de la Pau Janer fou utilitzada pel portaveu del PP català, Josep Piquè, per atacar la política lingüística de la Generalitat en el transcurs del Debat de Política General.

En la seva intervenció, Piqué afirmà que Maria de la Pau Janer, «alguna cosa ha de tenir al cap, algun clima social l'envolta, com per haver de dir en unes declaracions públiques el dia que li donen el premi que no és una traïdora pel fet d'haver escrit una novel·la en castellà». Acte seguit, l'exministre afirmà que «en aquest país, la meitat de la població té com a llengua materna el castellà, i aquest Parlament és expressió de tot el país, algun dia hauríem de parlar sobre aquest tema».

Piquè tancà amb aquestes paraules el seu torn de rèplica. Prèviament, li havia contestat el conseller primer, Josep Bargalló, que li va dir: «Jo li podria que la guanyadora del Planeta d'enguany va quedar finalista fa tres anys en la mateixa llengua amb què enguany ha guanyat. I en aquests tres anys no ha passat res. Per exemple, ha continuat treballant a la ràdio i a la televisió públiques de Catalunya... Si en aquest país perseguíssim la gent per la llengua en què escriu, que no ho fem, no estaria treballant en aquest país».

En la seva primera intervenció Josep Piqué va dir: «Aquest cap de setmana s'ha lliurat un premi literari molt important amb polèmica. Doncs bé, la guanyadora d'aquest premi literari tan important, en un diari molt important de Catalunya, diumenge demanava perdó i demanava per favor que no li diguessin traïdora pel fet d'escriure en castellà... A vostè se li acut que una persona d'aquest país que escriu en les dues llengües del país ha de demanar perdó i dir, per favor no em diguin traïdora perquè vull un públic més ampli?».