La Fundació Amics del Patrimoni mira al futur amb nous projectes

El 2006 durà a terme importants restauracions, mostres i publicacions

TW
0

P.G.Palma.
La Fundació Amics del Patrimoni es prepara per complir cinc anys de vida el 2006, amb nous i importants projectes de divulgació i salvaguarda de la riquesa cultural de l'Illa.

Entre les principals actuacions que la institució té previst promoure i dur a terme en el pròxim exercici, hi destaca sobretot el concurs d'idees per realitzar la inacabada portalada principal de l'església de Sant Gaietà de Palma; la neteja i la restauració de la portalada lateral de la Santa Creu; la realització d'una rèplica de la Mare de Déu de Gràcia; l'organització d'una exposició que reunirà a la Llonja imatges, documentes i mostres de totes les llonges de la Mediterrània i la publicació d'un llibre de receptes de cuina dels convents de clausura de Mallorca.

Aquestes actuacions es realitzaran de manera paral·lela a iniciatives concretes com el cicle Visions del Patrimoni. El programa de conferències, que inclou com a ponents personalitats de prestigi, té assegurada la seva continuïtat i qualitat de convidats. De fet, el cicle du demà al Parlament el batle de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón. Descendent d'Isaac Albéniz, Gallardón parlarà sobre La música, patrimoni universa. Així ho confirmaren ahir membres del Patronat de la Fundació, en una trobada informal que tingué lloc a la casa senyorial de can Marquès.

Constituïda l'any 2001 «per obrir les portes a la societat civil en la col·laboració per recuperar i per salvaguardar el patrimoni de manera espontània», recordà Joan Pascual, l'entitat té a hores d'ara prop de trenta socis que contribueixen amb les seves aportacions a finançar projectes com els que estan en marxa.