TW
0

La meitat de l'alumnat diu que no va mai a la biblioteca en horari escolar i de la mateixa manera es manifesta el 40 per cent del professorat, segons un informe de la Fundació Germán Sánchez Ruipérez i l'Institut Idea, en el qual es proposa fixar un temps obligat de lectura en tots els col·legis.

L'estudi conclou que és molt baix l'ús de les biblioteques escolars a Espanya tant pels alumnes com pels professors. Els seus resultats, fruit d'entrevistes a totes les Comunitats a més de 16.000 alumnes i a 3.800 professors de 400 col·legis, foren presentats ahir per Alvaro Marchesi, responsable de l'informe, en una roda de premsa, en la qual a més va intervenir el director general de la Fundació Germán Sánchez Ruipérez, Antonio Basanta.

Marchesi va incidir en què la nova Llei Orgànica d'Educació (LOE) que es tramita a les Corts hauria «de ser una oportunitat per donar un bot qualitatiu, amb propostes ambicioses per fomentar la lectura», de manera que aquesta sigui una tasca diària a les escoles i es fomenti per part dels professors l'interès en els alumnes perquè acudeixin a les biblioteques.

Segons les dades, el 80 per cent dels centres educatius no té biblioteca central; només el 28,2 per cent disposa d'un volum de deu documents per alumne, com recomanen els organismes internacionals, i el 8,8 per cent disposa únicament de més d'un 60 per cent de documents de consulta i coneixement.

A més, una mica més de la meitat dels centres (51 per cent) no té pressupost específic per a biblioteca; només el 8,7 per cent de les biblioteques estan ben equipades en tecnologia (ordinadors, accés a Internet...); el 25 per cent dels centres no ofereix préstec individual a domicili; i el 80 per cent no té serveis d'informació (novetats, guies de lectura...). Només el 15 per cent de les biblioteques té un responsable que es dedica a la tasca bibliotecària més d'onze hores setmanals.