L'Organització de Consumidors demanda els operadors mòbils

Segons l'OCU, l'Estat té la tarifació més «injusta i opaca» d'Europa

TW
0

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) va demandar ahir les tres companyies de telefonia mòbil que operen a Espanya per aconseguir una sentència que declari «abusiu i nul el sistema de facturació per arrodoniment, com també el doble cobrament, per establiment de trucada i minut complet».

El director de l'OCU, José María Múgica, va dir que l'actuació de les administracions públiques i les mateixes companyies ha fet que «haguem d'acudir als tribunals» per aconseguir que el sistema de telefonia mòbil a Espanya sigui menys injust i més transparent».

Aquesta denúncia s'uneix a la presentada ahir per la Unió de Consumidors d'Espanya (UCE) a la Rioja, Astúries, Castella-la Manxa, Extremadura i Aragó.

L'OCU va informar que la demanda judicial d'aturada presentada als tribunals de Madrid contra Amena, Telefónica i Movistar és l'«únic camí que queda» després de denunciar els fets davant de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions i intentar, «sense èxit», posar-se en contacte amb els tres operadors.

L'OCU assenyala que després de l'anunci de Telefónica Movistar, a començaments d'agost, de cobrar a tots els seus clients de contracte per blocs de 30 segons, a partir del primer minut, gairebé el 90 per cent dels usuaris de la telefonia mòbil tindrà un sistema de tarifació «abusiu i il·legal, ja que pagarà per serveis no prestats».

Aquesta organització destaca que Espanya és l'«únic país» de la Unió Europea en el qual «es cobra dues vegades per despenjar el mòbil», i que, si s'afegeix «l'arrodoniment per blocs de 30 segons», els usuaris de telefonia mòbil s'enfronten a la tarifació més «injusta i opaca» d'Europa.