S.B. Palma.
Un total de 250.000 euros serviran perquè l'Ajuntament de Palma converteixi les nits de l'estiu a Citat en un programa cultural en el qual la fresca i la participació ciutadana volen ser les notes dominants. La regidora de l'àrea, Maria José Frau, presentà un programa que l'any passat va atreure més de 80.000 persones pel que fa a la seva vessant cinematogràfica, i 7.000 en la teatral.
Enguany el teatre tornarà a ses Voltes amb set actuacions de companyies de teatre amateurs i aficionades, mentre que es podran veure un total de 28 pel·lícules diferents i gaudir de 16 concerts, el gruix del qual el centrarà la XXII edició del festival Cançons de la Mediterrània.
Frau va explicar que «la nostra intenció és oferir un bon programa de cultura i oci per als ciutadans que es queden a Palma. Jo crec que es tracta d'un programa ambiciós destinat a satisfer totes les ambicions dels ciutadans i on enguany destaca el fet que es projectaran pel·lícules a la fresca en català». Entre aquestes destaquen La volta al mon en vuitanta dies; L'espantataurons; Sky Captain; i Harry Potter i el presoner d'Azkaban.
El cicle «Cinema a la fresca» que es realitza al parc de la Mar projectarà pel·lícules durant els mesos de juliol i agost. A les sessions cinematogràfiques que es desenvoluparan els dilluns, els dimarts, els dissabte i els diumenge, hi haurà una secció especial de pel·lícules dedicades al cinema infantil, entre les quals destaquen títols com Shreck 2, el 31 de juliol; Robots, el 6 d'agost, o Los increíbles, el 27 d'agost.
A més a més, el programa de «Nits a la fresca» es compon de diversos cicles musicals, entre els quals sobresurt el Festival Cançons a la Mediterrània que es durà terme al parc de la Mar i que oferirà cinc concerts amb grups com Cap on Nam, Nino Galissa, Fawzy Al-Aiedy, Clara Murtas, Tomeu Penya i el discjòquei Lord Sassafras.
Els espectacles musicals es completaran amb el X Festival de Música del Castelll de Bellver, el XXXV Festival Serenates d'Estiu, que tindrà lloc també en el castell de Bellver, i amb un seguit de grans concerts, de pagament, que duran a Mallorca Amaral i Manolo García entre altres artistes.
El teatre també té cabuda en el programa amb un total de set representacions de companyies aficionades, sis de Palma i una altra de Maó.
María José Frau va explicar que als 250.000 euros de pressupost se'ls ha de sumar els devers 2.000 euros que concedeix com a subvenció per a cada una de les festes d'estiu de les diferents barriades de Palma.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.