Raval Ta Joie és el nom del primer lliurament discogràfic de 08001, un projecte que neix el 2002 al districte primer del popular barri de la Ciutat Comtal. De la mà del jove productor Julián Urigoitia, la formació compta amb la col·laboració de vint-i-tres músics, entre els qui destaquen Chab Samir; Com a Max Wright, de Ojos de Brujos; Abdelaziz, de Nass Marrakech; Christian Raymond i Pascal Leblond, que van formar part de Color Humano; o Lyricson, membre de Bidji i exintegrant de Radio Bemba.
Aquesta iniciativa, que es mou entre el trip hop, la música electrònica, el reggae, el dub, el raï i el flamenc, començà a despuntar gràcies a la seva participació als recopilatoris Barcelona: Zona Bastarda i La Colifata. A més, la seva posada en escena resulta un nou punt de partida del a vegades massa gastat concepte mestís, ja que no hi ha un excés de percussions ni busca el ball com a símbol de descontentament social. 08001 representa una vàlvula d'escapada per a la poètica de tots aquells músics desarrelats que corren pels carrers del centre de Barcelona. Així, les lletres de Raval Ta Joie parlen de les petites coses que poden ocórrer dia a dia en qualsevol ciutat del món i afectar qualsevol dels seus habitants. Cançons que parlen d'amor, de sang i rebel·lia, de malenconia, d'orígens i desorígens.
Un mestissatge radicalment diferent és el confeccionat per Polvorosa, un trio format pel xilè Daniel Puente i els alemanys Trillian i Norman Jankowski, els responsables d'aquell hit bilingüe i per a tots els públics que va ser Behind de mi house. Els primers passos d'aquest projecte es van donar a Hamburg, sota l'epígraf de Niños con Bombas, grup que va aconseguir entusiasmar el públic tant al nord d'Europa com a Sud-amèrica. Aviat els seus components van caure en el compte que Barcelona era millor lloc per desenvolupar la seva música, una fusió de tradició llatina i electrònica contemporània.
Ja a Barcelona, a mitjan 2004, van publicar un prometedor i sòlid debut, Radical Car Dance, en el qual barregen amb inusitada senzillesa pop, rock alternatiu, electrònica i groove llatí. Quant a les lletres, la majoria estan escrites en castellà i en anglès, però esquitxades de paraules i conceptes en altres llengües europees com francès, portuguès i alemany. Tot això ha donat forma a un producte musical que a la crítica li costa de definir però que capta l'atenció de tot aquell que l'escolta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.