El poeta Miquel Bauçà fou homenajat ahir a l'estand del Govern balear i l'Institut d'Estudis Baleàrics en el decurs de les activitats programades dins la Fira del Llibre. Davant un petit grup de lectors i amants de la poesia, Jaume Santandreu i Anna Cortils recitaren fragments de l'extensa obra de Bauçà i aconseguiren emocionar uns amics personals de l'escriptor i altres coneixedors anònims de la seva poesia.
Tot i la idoneïtat de la proposta, l'organització hauria d'haver tengut en compte la sonorització de les veus dels rapsodes. Sense micròfons ni amplificació, la lectura dels poemes de Miquel Bauçà es va veure submergida en un maremàgnum de renous i converses alienes a l'acte. A la presentació de l'acte, Gabriel Janer Manila destacà la importància de l'obra de Miquel Bauçà, «un poeta que ha fet molt per aquesta llengua i la seva literatura».
El primer a llegir fou Jaume Santandreu, que féu una selecció de poemes del llibre El Canvi. A continuació, Anna Cortils, féu la seva aportació amb una tria d'El Noble Joc. A pesar que estava programada la participació de l'escriptor Sebastià Alzamora, aquesta no fou possible per raons familiars, que van impedir la seva assistència.
Després de la lectura dels poemes, el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), Gabriel Janer Manila, instà els assistents a signar el manifest presentat per l'IEB a favor del llibre i la lectura, amb motiu de la Fira del Llibre 2005. Segons afirmà Janer Manila, en el manifest es convida a la reflexió entorn del llibre i el fet de la lectura i que es farà arribar a «institucions i biblioteques».
Segons Janer Manila, aquest «petit homenatge» a Bauçà va tenir el seu pròleg a la publicació Lletres, que publica l'IEB, ja que en el seu segon número, especial per a l'exposició «Irradiacions», dedicà la contraportada i un article d'opinió al poeta felanitxer.
Gabriel Janer Manila subratllà la forta sensibilitat de la persona de Miquel Bauçà, transmesa a tota la seva obra i especialment al darrer tram de la seva trajectòria. I també la seva amargura i incapacitat per convenir amb el món en el qual li tocà viure. Un poeta amb una forta mediterraneitat i vinculació amb el poble, amb el qual sempre es solidaritzà, i que mirava amb excepticisme l'evolució del món i de la vida.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.