Més d'un centenar de víctimes d'abusos rebran 120 milions d'E de la Diòcesi d'Estats Units

Aquesta és la indemnització més alta mai pagada

TW
0

La Diòcesi catòlica dels Estats Units de Covington (Kentucky) va arribar ahir a un acord per pagar 120 milions de dòlars a més d'un centenar de víctimes d'abusos sexuals atribuïts a capellans i empleats.

Aquesta indemnització és la més alta que pagarà l'Església Catòlica dels EUA en demandes presentades en els últims anys per abusos sexuals comesos per capellans en diverses diòcesis del país.

En el cas de Covington, l'acord, que haurà de ser aprovat per un jutge, va ser aconseguit ahir després d'una demanda col·lectiva presentada fa dos anys i que va reunir adults que al·legaven que quan eren al·lots van ser abusats sexualment per sacerdots i altres empleats d'aquesta diòcesi durant 50 anys.

«Estic dolorosament assabentat que cap quantitat de diners no pot compensar el mal que han sofert aquestes víctimes quan eren al·lots innocents», va dir el bisbe de la Diòcesi, Roger Foys, després de reunir-se amb alguns demandants i afirmà que resa perquè «aquest acord porti alguna mesura de pau i cura a les víctimes i als seus éssers estimats».