Manacor viu el dia gran dels gegants i s'agermana amb Sant Salvador de Guardiola

La cinquena trobada de gegants també comptà amb la presència dels moretons i l'Alicorn de la ciutat

TW
0


Ahir fou el dia gran per als gegants de Mallorca i Catalunya. Manacor com a amfitrió fou el testimoni excepcional d'un agermanament. La Colla Gegantera de Sant Domingo, de Manacor i la de Sant Salvador de Guardiola segellaren ahir horabaixa el seu vincle comú. Una unió que traspassa fronteres però que beu d'unes arrels germanes que troben la seva raó de ser en la cultura popular dels Països Catalans. La cèntrica plaça de sa Bassa fou l'escenari de la signatura del document que dóna fe de l'agermanament entre gegants manacorins i catalans.

En un acte sense precedents i de manera excepcional, els moretons i l'Alicorn del Convent acompanyaren els seus gegants en l'agermanament. Els moretons només surten per les festes de Sant Domingo, però aquest cop l'ocasió s'ho valia. El gegant i la geganta del Convent s'agermanaven.

El president de la colla manacorina, Antoni Oliver, i la presidenta de la colla de Sant Salvador de Guardiola, Sandra Morlans, protagonitzaren al bell mig de la plaça de sa Bassa la signatura del document d'aquest esdeveniment. «Al llarg d'aquests darrers anys hem tingut molts contactes que han estat del tot positius. Quan els gegants de Manacor sortiren per primer cop, es trobaren amb els de Sant Salvador», expressà Oliver. El batle de Manacor, Antoni Pastor, fou el testimoni d'honor de l'agermanament. A la cinquena trobada hi participaren els gegants de Navarcles, Vilassar de Dalt, Mollet del Vallès, el Prat de Llobregat i colles geganteres de Mallorca.