El pa dels pobres (1569)
Per ordre del lloctinent i capità general es feien crides arreu de Mallorca per a prohibir dur armes a la gent del poble i, alhora que «ningú gos ni presumesca jugar a llocs prohibits ni blasfemar», segurament perquè tant els jocs de messions com en ferir la sensibilitat dels creients a la via pública duia conseqüències de bregues i, fins i tot, de morts, ferits i víctimes innocents. És curiós que aquestes disposicions arribassen amb els primers calors, a les portes de l'estiu, quan els ànims, especialment del jovent, reviscolaven. Però l'època estiuenca no significava més que dues noves oposades. Per una banda, el goig de poder fer la collita del blat, dels arbres fruiters, de la vinya... això al llarg dels propers mesos. Per una altra, el perill, redoblar en aquesta part de l'any del desembarcament dels pirates turcs i sarraïns, que qualsevol dia i a qualsevol moment, atacaven pobles i possessions costaneres per a robar-hi ramat, béns i persones.
També a Illes Balears
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- Sebastià Taltavull: «La despesa en armament es podria dedicar a acabar amb la fam al món»
- Jornades Anarcosindicalistes a Palma
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.