Alan Parsons: «No hi ha protecció per als músics contra la pirateria i internet»

El músic britànic inicia avui vespre a l'Auditòrium de Palma la seva gira europea

Alan Parsons repassa la seva trajectòria musical al concert que es veurà a Palma. | J.PÉREZ.

TW
0

P.GIMENEZ.Palma.
Sota una aparença tranquil·la i senzilla s'amaga la personalitat de qui està considerat un geni del so i pare del rock simfònic. No és altre que el britànic Alan Parsons, que, malgrat ser pessimista amb el futur del món discogràfic perquè «no hi cap tipus de protecció per als músics contra la pirateria», té una fe cega en el directe i no deixa de sorprendre amb nous projectes com el que presenta avui a l'Auditòrium.

L'enginyer i productor pujarà a les 20.00 hores a l'escenari amb l'espectacle que és l'inici de la seva gira europea Alan Parsons Live Project, un concert amb què espera «entusiasmar» el públic fent un repàs dels seus 30 anys de trajectòria.

I Robot, What goes up, Eye in the sky, Dammed if I do, Psychobabble, Games people play, Old and wise i Prime time són alguns dels temes que Parsons interpretarà, al costat d'una banda d'experts músics com Godfrey Towsend (guitarra), Steve Murphy (percussió), P.J. Olsson (veu), John Montagna (baix) i Manny Focarazzo (teclats).

En la que és la seva segona actuació a l'Illa, que «he visitat com a turista cinc vegades», el líder i fundador d'Alan Parsons Project juntament a Eric Woolfson presentarà també alguns dels temes que inclou al seu darrer disc, A Valid Path, «un àlbum més electrònic que els anteriors, perquè volia provar una nova direcció i necessitava treballar amb gent nova», assenyalà el músic, que ha tornat a comptar amb la col·laboració de David Gillmore, guitarrista de Pink Floyd. Tanmateix, després d'aquesta nova experiència, Alan Parsons afirma que ja no li resta «cap estil musical que vulgui provar», excepte «el country», va fer broma, i «la música de les bandes sonores». En aquest sentit, el britànic apuntà que està treballant en la música de 5-25-75, una pel·lícula que parla del descobriment del cinema.

Nascut a Londres el 1949, la trajectòria musical d'Alan Parsons, que el fa sentir «molt afortunat», va començar com a enginyer de so en la discogràfica EMI, i arribà a intervenir en discs mítics, com Abbey Road de The Beatles. Ara, el pare del rock simfònic es mostra pessimista amb el futur de la indústria discogràfica i afirma que «no hi ha protecció per als músics davant la pirateria i internet perquè el públic sempre va a cercar el millor preu». Una mica de llum: «La música en directe sempre sobreviurà».