Augmenta la incertesa i el pessimisme sobre l'estat de Rainier de Mònaco

La precària i dèbil salut del sobirà ha fet perdre l'esperança als ciutadans monegascs

TW
0

La incertesa i el pessimisme sobre l'estat del príncep Rainier de Mònaco continua creixent, després que avui es compleixin dotze dies del seu ingrés, a causa d'una infecció pulmonar, al servei de reanimanció del centre cardiotoràcic del Principat i que no hagi experimentat «cap evolució ni en un sentit ni en l'altre», segons fonts pròximes a la família.

En espera d'un nou informe mèdic que, si no es registra cap canvi important, no s'emetrà fins dilluns, els metges que tenen cura del sobirà, de 81 anys, han reconegut que l'esperança de recuperació és «extremadament débil» a causa del seu «precari estat». La imminència d'un final fatal pareix cada vegada més assumida pels monegascs, molts dels quals es reuniren divendres a la nit per resar pel seu príncep. A petició de l'arquebisbe de Mònaco, Bernard Barsi, la pregària anà dedicada a Rainier, però també al papa Joan Pau II.

Tristesa, pena, angoixa i inquietud són les paraules més utilitzades en aquestes hores pels monegascs, que després de 55 anys ininterromputs de regnat de Rainier III el consideren com «un pare protector». Les seves pors s'han agreujat encara més després de l'últim informe mèdic, molt més pessimista que els anteriors i en el qual es precisava que «l'esperança d'una sortida favorable és extremadament dèbil». «L'equip mèdic, d'acord amb els fills del príncep, estima justificat, de moment, continuar amb una teràpia activa», afegia la nota.

Contràriament als informes anteriors, el darrer document apareixia signat per dos especialistes d'un prestigiós hospital de París al costat de la dels tres metges habituals del príncep Rainier de Mònaco.