Ambientada en una llibreria de Budapest en el període d'entreguerres, anys 30, La tienda de la esquina explica una història de gent senzilla a partir de les seves relacions d'amistat, de desencontres, de petites tragèdies i de grans sentiments. Però, sobretot, se centra en la història d'amor que viuen els seus antagònics protagonistes.
Tot i que Zilbermann sempre havia estat vinculat al món del cinema, la visió de la pel·lícula de Lubitsch el va marcar profundament el 1985. Anys més tard visionava l'esborrany del film del cineasta alemany, El palau de la sabateria Pinkus, i es decidí a portar-la al teatre. L'adaptació de Jean-Jacques Zilbermann, segons els experts, conserva l'humor i la tendresa de l'original, que, a més de narrar la història d'amor entre els dos llibreters, presenta en el seu rerefons certa crítica a la societat de l'època al temps que incideix en la por i la soledat dels personatges que viuen a La tienda de la esquina.
Amb la col·laboració del Consell de Mallorca, Vicens-Rubio Produccions presenta sobre l'escenari de l'Auditòrium la versió castellana que Juan José de Arteche ha fet del clàssic cinematogràfic de Lubitsch. La representació d'aquest espectacle, una comèdia romàntica en essència, tindrà lloc els pròxims dies 5 i 6 de març.
María José del Valle és la somniadora Klara i Aitor Mazo el seriós i sever Kralic. Ambdós actors s'han hagut de posar a la pell de dues personalitats ambivalents, que viuen la història d'amor per correspondència al voltant de la qual gira tota l'obra. Paco Vidal, en el paper de Matutschek, i Juanjo Cucalcón, com el fidel i ocorrent amic de Kralic, són altres dels actors que formen part del repartiment del muntatge.
Pel que fa a l'escenografia, l'espectacle que arriba a Palma és el mateix que va romandre tres anys al Teatre Montparnase de París, i que va ser guardonat amb 5 premis Molière -els Max francesos. L'única diferència que presenta és l'idioma i l'elenc d'actors protagonistes. Així, l'escenografia concebuda per Lander Iglesias (en el seu doble vessant de director i actor) introdueix l'espectador, a través d'un decorat rotatori, al micromón aparentment insubstancial i rotatori dels venedors d'una llibreria del centre de la capital hongaresa els anys 30. Allà, les escenes es desenvolupen alternativament a l'entrada de la tenda on treballen, al despatx, al carrer o fins i tot a l'interior d'un cafè.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.