El papa Joan Pau II suspèn les audiències per culpa d'una grip

TW
0

El papa Joan Pau II, de 84 anys, pateix la grip i a causa d'això s'han suspès totes les audiències previstes per a avui (per ahir), va informar el Vaticà. «A causa d'un procés gripal, començat la jornada de diumenge, s'ha aconsellat el sant pare que suspengui totes les audiències previstes per a avui (per ahir)», va manifestar el portaveu vaticà, Joaquín Navarro Valls.

Navarro va afegir que, això no obstant, ahir li va ser lliurat al pontífex l'Anuari Pontifici de 2005, audiència que estava ja prevista. Joan Pau II ja va donar senyals diumenge, durant el rés de l'Àngelus, de no trobar-se bé, en presentar la veu cansada, ronca i amb greus dificultats per a parlar i respirar.

Al bisbe de Roma se'l va veure tremolós i molt fatigat, senyals, segons els metges, que tenia símptomes d'«influenza», com es coneix aquí la grip, que en les últimes setmanes ha afectat milers de persones. El pontífex tampoc no presidirà la missa prevista a la basílica de Sant Pere dimecres horabaixa amb motiu de la Jornada dels Instituts de Vida Consagrada per evitar que es fatigui, indicaren les fonts.

Al Vaticà afegiren que no hi ha alarma per l'estat de salut del pontífex, de 84 anys, sinó la normal preocupació per un refredat, que en aquest cas, de totes maneres, és una patologia més que s'afegeix al parkinson que pateix i a les dificultats que té per parlar i respirar.