TW
0

L'Organització de Consumidors "OCU" denuncia que els infants veuen cada dia per televisió més d'un centenar d'anuncis i que la majoria són de menjar i causen molts de desequilibris dietètics en els menors.

Aquestes dades són el resultat d'un estudi que l'organització ha duit a terme sobre la publicitat televisiva en horari infantil, dirigida als menors de dotze anys en 11 canals de televisió, quatre d'estatals i set d'autonòmics, en els quals el 48% dels anuncis són productes d'alimentació.

La portaveu de l'OCU, Ileana Izverniceanu, explicà que l'objectiu principal de l'anàlisi de l'OCU "realitzada durant la setmana del 27 de setembre al 3 d'octubre del 2004" era quantificar la publicitat que s'inclou en les emissions diàries.

Les cadenes amb més programació infantil són el K3, ETB1 i La 2, mentre que Tele 5, Antena 3 i TVE 1 són les que tenen una programació més allunyada dels menors i es limiten a oferir programes infantils en la franja matinal i els caps de setmana.

Totes insereixen, segons l'organització, més propaganda durant la programació infantil que durant la resta d'espais, tant si es mesura en temps com si es té en compte el nombre d'espots.

Un cas vistós és el d'Antena 3 i el de TV Canàries, ja que segons l'estudi han arribat a emetre fins a 54 anuncis per hora durant la programació per a menors.

De manera paradoxal, els menors, que són els més vulnerables perquè hi necessiten una protecció especial, són els qui més publicitat veuen.
L'alimentació és el sector estrella dels espots en general i, segons confirma l'estudi de l'OCU, les cadenes que inclouen més propaganda d'aquesta classe en horari infantil són Antena 3 i Telemadrid.