«Chiquilladas» du al Teatre del Mar la mirada infantil de la postguerra

El muntatge arriba avui a l'escenari de la mà de la companyia Noba

TW
0

J. CASTELLS. Palma.
El Teatre del Mar estrena avui a Palma el muntatge Chiquilladas que arriba a Mallorca de mans de la companyia Noba producciones-Teatro de la Estación. La funció, que es representarà a les 22.00 hores, romandrà en cartell fins el proper diumenge dia 12 de desembre. El text és una adaptació dels relats Enfantillages de Raymond Cousse, qui així mateix va dur el muntatge a escena poc abans de suicidar-se. Interpretat inicialment com un monòleg, Chiquilladas es representarà a Mallorca en una adaptació per a dos personatges, dos amics que comparteixen la seva amistat en un poble d'Aragó en la decades dels anys 50 i 60.

Jesús Bernal i José Carlos Marín, actors que representen els dos nins, explicaren que «en aquesta adaptació del text de Rafael Campos un nin relata les seves vivències personals amb un amic de la infància». La principal dificultat a la que s'han enfrontat els actors per a interpretar el text és la diferència d'edat amb els personatges. «Ambdós tenim més de 30 anys, i la nostra intenció era poder transportar al públic a dos nins reals, a través de les emocions i problemàtiques del creixament, en una època en la qual aprendre es feia amb divertiment i cruesa».

Segons explicà José Carlos Marín, «l'espectacle reivindica la inocència que condueix l'aprenentatge infàntil d'aquells anys, quan els pares et resolien els dubtes amb un 'ja ho sabràs quan siguis gran'». El món actual és per als actors un panorama distint. «Ara es té gairebé massa informació, i el ritme de vida que se'ns imposa ens força a oblidar la innocència i passió d'aquells anys, episodis viscuts amb molta passió que es traslladen a l'escenari amb moments alegres, divertits i fins i tot molt crus», explicà Marín, reivindicant la recuperació de «la imaginació dels infants».