La Col·lecció d'Art Serra, present a la mostra 'Els llenguatges de Picasso'

El muntatge reuneix a Osca mig centenar d'obres originals de l'artista

TW
0

La sala d'exposicions del nou Centre Cultural d'Ibercaja a Osca, un palau renaixentista tot just reformat, acull des d'ahir Els llenguatges de Picasso, una mostra que reuneix mig centenar d'obres originals de l'artista malagueny procedents de diferents col·leccions particulars, una de les quals és la Col·lecció d'Art Serra, i que evidencien les diferents facetes creatives d'aquest autor. Sota la supervisió de Dolors Duran com a comissària, el muntatge romandrà a Osca fins al 9 de gener per començar després un itinerari que inclourà diverses ciutats de l'Estat.

La Col·lecció d'Art Serra hi participa amb 16 peces: el dibuix Machado, realitzat el 1959, «un cartell que l'artista va pintar per encàrrec de la Universitat de la Sorbona de París i la finalitat del qual era homenatjar Antonio Machado», va explicar Duran; el bronze Femme assise, realitzat el 1945, «en el qual Picasso es recrea amb la simplificació sensual de la realitat a través del volum»; un grup de 13 ceràmiques, com ara Chouette; i el llibre Dibuixos i escrits, publicat per Edicions Papeles de Son Armadans, «l'exemplar número 149 de 236 d'editats», destacà l'experta. Els llenguatges de Picasso intenta oferir «una aproximació a cada una de les tècniques emprades per l'artista i les diferents possibilitats que li oferien».

A través de teles, dibuixos, gravats, escultures, llibres il·lustrats, cartells, juguetes, peces d'orfebreria i ceràmiques, es demostra que «Picasso no trobà mai cap barrera, ja que cada nova experiència significava un nou repte» per a ell. El recull mostra també una edició del llibre Gavella de faules sense amor publicat per Papeles de Son Armadans amb textos de Camilo José Cela i dibuixos amb ceres de Picasso».

Entre altres peces destacades, Els llenguatges de Picasso -denominació triada per la comissària-, aplega també dues pintures de l'artista, Bust de dona II, oli sobre llenç realitzat el 1954; i Pintura, oli sobre taula datat del 1968. Totes dues testimonien l'interès del pintor per la recerca de l'essencialitat de les formes. A més a més, l'exposició reuneix una important col·lecció de dibuixos de tinta xinesa, ceres i llapis, com també una selecció de gravats realitzats per Picasso entre el 1945 i el 1971, aiguaforts, litografies, linogravats i part d'una sèrie de gravats amb burí que il·lustren una edició de Carmen de Merimée publicada el 1949.