S'Estol des Gerricó estrena els seus denou temes nous de trinca

La formació presentarà el seu tercer disc dissabte a Felanitx

TW
0


«Terra nostra, terra erma/ altra vida era ahir./ Gavina i sebel·lí/ van del mar a terra ferma./ Terra prima, terra eixorca,/ més mos volen eixorcar,/ trepitjant nostre parlar/ els qui no estimen Mallorca». Aquests versos corresponen a les dues estrofes d'una de les noves jotes que acaba de crear el grup S'Estol des Gerricó. Els felanitxers presentaran el proper dissabte el seu compacte, S'Estol: nou de trinca, que inclou 19 temes i una pista d'imatges que només es podrà veure per ordinador.

Es tracta d'un treball que va anar prenent cos durant l'hivern passat «entre pa amb oli i pa amb oli» i amb el qual el grup pretén oferir nous temes i peces per a les ballades populars. «Ens hem inspirat en els temes tradicionals per crear noves peces que amb el temps esperam que arribin a ser populars», varen explicar els membres de la formació. Les partitures de cada una de les peces han estat realitzades pels músics del grup i les lletres, algunes d'elles ben reivindicatives, són també dels membres de S'Estol. S'ha de destacar que fins i tot el disseny del compacte s'ha fet aprofitant les aquarel·les d'un dels seus membres.

Segons va explicar Miquel Julià, portaveu del grup, «el que es pretenia una mica amb aquest treball era trencar l'immobilisme existent en aquests moments i oferir una glopada d'aire fresc al món de la festa, la música i el ball». Entre les peces hi ha jotes, boleros, fandangos i mateixes, un romanç, una havanera i un verivou, i a nivell musical destaquen les xeremies, la guitarra, el guitarró, flautes, bandúrria, violí, llaüt, culleres, ximbomba, percussions, baix, contrabaix... tot ben acoblat per oferir el so característic del grup.

En principi no hi ha d'haver cap mena de problema per tal que els temes del grup puguin sonar igual a les places que en el compacte, i de fet tres o quatre ja han estat experimentats davant del públic en diferents ballades. Dissabte això quedarà demostrat ben a les clares en la presentació pública del treball, que tindrà com escenari l'auditori municipal de Felanitx. En definitiva, un disc que vol ser una passa de cap a la renovació dels temes i de les maneres de fer en la música tradicional de Mallorca.