TW
0

«És una cosa que expressa els sentiments amb paraules». Aquesta és la idea que tenia de la poesia Danail Lenkov, un alumne búlgar que cursa sisè d'Educació Primària al Col·legi Rei Jaume I de Palma i que particià ahir amb 22 companys al taller Som poetes que organitza la Fundació La Caixa.

Iolanda Bonet, escriptora i docent, dirigeix fins divendres al Gran Hotel aquest curs, amb l'objectiu de «despertar entre els escolars l'interès per la poesia mitjançant distints jocs amb paraules» i, aconseguir «que els al·lots introdueixin aquest joc en les seves vides», explicà Bonet.

Un mètode aquest que s'«allunya de la típica lectura del llibre», i per al que la docent utilitzà texts d'autors com l'evissenc Pep Marí, Miquel Martí i Pol, Pere Quart, Joan Brossa i Sampol, entre altres. Amb aquesta idea i amb la mateixa qüestió, «què és la poesia?», l'escriptora rebé ahir en distints torns als alumnes de 4t i 5è de Primària de l'Institut de sa Indioteria i de 6è de Primària de l'esmentat Rei Jaume I.

En aquest primer contacte, molts dels al·lots no sabien com definir aquest gènere literari i reconeixien que la poesia els hi semblava «difícil». Bonet s'encarregaria de fer-los entendre que estaven equivocats, amb distints jocs als que l'escriptora cercà la participació dels nins.

Primer, els hi va proposar reconèixer una poesia fent llegir distints texts als alumnes; tot seguit, els hi va repartir unes targes amb una paraula escrita i amb l'escomesa de cercar al company que tingués la veu propícia per fer una rima i composar amb elles un vers; els va animar a fer petites rimes a partir d'una imatge, per acabar mostrant-los com la poesia -a més d'escrita i oral- pot ser també visual, a partir de les projeccions d'obres de Brossa i de Pep Marí.

No hi hagué temps per res mes, però en sortir del taller, Florencia Anaya, d'onze anys, afirmava amb convenciment i ressolució que la poesia «serveix per expressar sentiments amb paraules».