El Cercle de BBAA demana una reunió urgent per iniciar les obres del Balaguer

L'Ajuntament cerca noves fórmules de financiació per dur a terme el projecte de reforma

TW
0

P.GIMENEZ.Palma.
El mes de març del 2003 l'exbatle de Palma, Joan Fageda, presentava un dels projectes estrella del seu govern: la rehabilitació integral del Casal Balaguer, seu del Cercle de Belles Arts a Palma. Avui, més d'un any i mig després, l'immoble continua degradant-se a l'espera de l'inici de les obres. Des de l'àrea d'Infraestructures de Cort -i després de nombroses peticions per part d'aquest diari- l'única explicació que es dóna al retard d'aquest projecte és que «s'estan cercant noves fórmules de financiació».

El president del Cercle expressà la seva «indignació» per una situació «que afecta a la ciutadania», que, en opinió de Garau, «pot tenir la percepció que l'Ajuntament i el Cercle se'n riuen i això no es pot consentir», assevera. Per aquest motiu, segons va argumentar Garau, «el Cercle ja havia demanat reunir-se amb Caterina Terrasa -anterior responsable d'Infraestructures». El canvi experimentat en aquesta regidoria ha provocat un breu ajornament de la reunió «per deixar un temps a la nova regidora per a què es pugui posar al corrent».

Davant aquesta situació, el president del Cercle de Belles Arts, Antoni Garau, ha sol·licitat una reunió d'urgència amb Rosa Arregi, nova regidora d'Infraestructures, «per dissenyar les fases d'execució de les obres» previstes al Casal. Establir les etapes de desenvolupament del projecte dels arquitectes Francesc Pizà, Maria José Duch, Eva Prats i Ricardo Flores és, segons Garau, «una condició indispensable per sortir les bases del concurs», explica.

Respecte a la recerca d'una nova fórmula de financiació argumentada des del Consistori, Garau senyala que «pot ser cerquen un complement» als 3 milions d'euros pressupostats inicialment per a l'execució de l'obra, que havien de ser aportats per Cort i Caja Madrid. «El projecte inclou un pis que es troba al damunt de l'antic local de Yanko i l'expropiació d'aquest immoble no estava prevista al pressupost», diu Garau, que especula sobre la possibilitat que manqui aquesta quantitat. A banda d'això, el president del Cercle no coneix cap altre motiu que pugui justificar el retard.

En l'entrevista que Antoni Garau mantidrà amb Arregi «volem decidir les fases d'execució de l'obra i fixar la data d'inici», amb l'objectiu de convocar el concurs que es demora des del maig del 2003.