Hans Grothe: «Una visita no és suficient per a l'admiració completa d'Es Baluard»

El col·leccionista alemany visità ahir el Museu

TW
0

J.C./P.G.Palma.
El Museu Es Baluard va rebre ahir la visita de Hans Grothe, propietari d'una de les col·leccions més importants de pintura, escultura i fotografia contemporània alemanya dels últims 40 anys, que recull peces signades per artistes com Georg Baselitz, Markus Lüpertz, Anselm Kiefer, Sigmar Polke, Gerhard Richter o Günter Förg.

La solidesa i importància de la seva col·lecció ha fet que les institucions de Duisburgo construïssin un edifici -especialment acondicionat pels arquitectes Herzog i De Meuron-, per acollir el Museum Küppersmühle Sammlung Grothe, el centre on la seva col·lecció particular s'exhibeix permanentment «amb una concessió de 30 anys i la llibertat completa de fer el que vulgui».

En el seu recorregut pel Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma,el col·leccionista es mostrà encantat amb l'arquitectura d'Es Baluard. «És molt sana, ben pensada i executada, comformant una sola entitat amb el baluard històric». A més, Grothe qualificà la col·lecció exhibida com a «impressionant» i, a causa de la seva amplitud, destacà que «una sola visita no és suficient per a una admiració completa de les obres. Es nota que la distribució i elecció d'obres està feta amb el cor d'algú que ha après a estimar l'art per si mateix».

En aquest sentit, el col·leccionista afirmà «no descart la possibilitat de futures col·laboracions entre el meu museu i Es Baluard» ja que, segons la seva opinió, «Mallorca necessita atreure persones que gaudeixin de la cultura». De concretar-se la col·laboració, Palma podria gaudir de la visió d'algunes obres mestres -teles de Kiefer o Barceló- que ja s'han exhibit al Kunstmuseum de Bonn o al mateix Reina Sofía.

Hans Grothe va gaudir amb el seu recorregut per les sales del Museu d'Art Modern i Contemporani, on va admirar especialment les obres d'art de pintors espanyols dels anys 20. «No conec molt bé aquesta època, però em fa pensar que molts d'ells tenen una influència francesa important, com Picasso, però m'agradaria informar-me millor. És una manera de pintar que desconeixia», va reconèixer.

La seva apassionada activitat col·leccionista dugué Hans Grothe a reunir primer, entorn als anys 50, un dels conjunts més notables de pintures dels expressionistes alemanys de les avantguardes clàssiques. Després, a la dècada dels 70, mogut per interessos i contactes amb els artistes postavantguardistes, Grothe donà un gir radical al seu projecte adquirint prop de 700 obres de creadors representatius pertenyents als últims moviments que han marcat l'evolució de l'art alemany.

Respecte a la seva col·lecció, Grothe afirmà: «Només col·leccion obres d'una vintena de pintors i artistes alemanys. Entre ells es troben 10 o 12 dels millors del món i m'agrada tenir molta obra seva per poder mostrar la seva evolució. A més, amb ells m'uneix una forta amistat i, de fet Baselitz i Lüpertz foren els testimonis de les meves noces».