TW
0

«Quasi tan fàcil com robar en un quiosc». La protecció de les obres d'art a Noruega ha estat seriosament criticada i titllada de «massa permissiva», després que uns lladres armats amb pistoles robassin les obres mestres del pintor Edvard Munch El Crit i La Madonna al Museu Munch d'Oslo, i abandonassin el centre per la porta principal i a plena llum del dia.

A més, mentre la Policia manté obertes diverses línies d'investigació -en concret segueixen la pista de la pàgina web eBay de subhastes on van sortir a la venda El crit i La Madonna-, ahir es coneixia que els quadres desapareguts no estaven assegurats contra robatori, malgrat que el seu valor s'aproxima als 87 milions d'euros, segons el diari Dagbladet.

«Els quadres només estan assegurats contra danys per incendi i inundació ocasionats dins del museu, però no contra robatori», afirmava John Oeyaas, director de la companyia Oslo Forsikring AS, encarregada d'assegurar les propietats i valors de l'Ajuntament d'Oslo. Oeyaas declarava també que la seva empresa va fer una valoració de les pintures que havien de ser assegurades contra robatori i sostracció, però afegí que l'Ajuntament el va considerar «molt costós». A més el fet de ser peces incomparables feia que no tingués sentit assegurar-les. Segons els experts, atesa la notorietat dels quadres, és impossible vendre les dues pintures desaparegudes i l'objectiu dels lladres podria ser fer xantatge a les asseguradores.