TW
0

La Cartoixa de Valldemossa compta des d'avui amb dos vitralls i una rosassa nous realitzats per Nils Burwitz. Després de tota una vida amb els finestrals encegats l'església de l'edifici no tindrà llum artificial. Les vidrieres seran beneïdes aquest matí pel bisbe de Mallorca, Jesús Murgui.

El primer vitrall està inspirat en una idea de Josep Coll Bardolet, un altre dels promotors de la iniciativa, i, el segon, és un dibuix de Burwitz. En ells s'expliquen dues llegendes protagonitzades per la Beateta, una quan se li va aparèixer Sant Bru i li va dir que es casaria amb Déu i, una altra, quan va caure per la muntanya i Sant Bru la va rescatar. Ambdós vitralls mesuren 3,75 metres d'alt per 1,75 metres d'ample.

La rosassa, per la seva part, recrea el segell del prior dels cartuixans, una idea que va proposar el rector de la Cartoixa, Antoni Jesús Dols. Després de dotze anys treballant per poder realitzar el projecte, Burwitz i Coll Bardolet han aconseguit l'ajuda del Govern, l'Ajuntament de Valldemossa i la de particulars com les famílies Arenz i Serrà i Jaume Juan. També han comptat amb l'assessorament de Pere Joan Llabrés, delegat diocesà de Patrimoni.