Les espectaculars justes i jocs medievals des Pla, plenes d'encant i plasticitat, van ocupar els últims metres de la cinta que tots els ciutadellencs, i també els visitants, han gravat a les seves retines.
Enrere han quedat màgiques estampes de negres corsers desfilant, de salutacions galants i colls assedegats de festa, d'emocionants curses al galop, d'abraçades i crits enardits dels veïns i de vívid esperit santjoaner.
Dijous de matinava acabava la festa devers les 6, quan es van acomiadar els qui havien participat en la tradicional beguda, una invitació a la qual van acudir el president Matas i alguns consellers.
Ja al matí va començar una altra vegada el caragol de Santa Clara, al qual van seguir els assaigs des Pla i la cita matutina, plena de color, de la Plaça. Des de la casa del Caixer Senyor, l'exconseller Guillermo de Olives, caixers i cavallers es van dirigir després cap a la parròquia de Sant Francesc, on es va celebrar la tradicional Missa de Caixers, que va presidir el Caixer Capellà, Joan Bosco Martí.
Un silenci dens i respectuós va presidir, al mig de la calor del temple, el so emotiu del flabiol. Acabada l'homilia, la comitiva va gaudir de la beguda oferta per la Capellana, per donar temps, a la tarda, a la Convidada. Sentida la invitació del Caixer Senyor per baixar fins al Pla, la riuada humana va descendir fins al cor de la festa, a peu mateix del port, per viure els moments més vistosos i intensos de Sant Joan. Després de tornar a la ciutat, els genets van recollir les canyes verdes per iniciar les corregudes de la Plaça i entrar de nou, ja a la mitjanit, en la màgia de Santa Clara. Després arribà el moment de l'adéu.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.