TW
0

Els primers casaments homosexuals es van celebrar ahir a Massachusetts després de l'entrada en vigor d'una llei que els ho permet i que converteix aquest estat del nord-est d'Estats Units en el primer del país a legalitzar les unions maritals entre persones del mateix sexe.

L'estat va començar a expedir llicències diumenge a la mitjanit i ahir al matí les primeres parelles es van presentar a l'Ajuntament de Cambridge per casar-se, va explicar la responsable de l'oficina municipal del registre civil, Margaret Drury, que va oficiar les cerimònies.

El Consistori va obrir excepcionalment les seves portes un minut després de la mitjanit perquè les parelles obtinguessin els seus certificats. La llei de Massachusetts imposa una espera de tres dies entre l'obtenció de la llicència i la celebració del casament, encara que en aquest cas moltes parelles van obtenir una exempció dels tribunals.

«Qualsevol persona proveïda amb una exempció» serà casada aquest dilluns, van dir a l'Ajuntament de Cambridge, localitat veïna a Boston. Els matrimonis homosexuals són legals a Massachusetts en virtut d'un dictamen del Tribunal Suprem de l'estat, que va considerar discriminatori que els homosexuals no poguessin beneficiar-se dels avantatges legals vinculats a aquesta institució.