El procés de restauració, que va començar el 6 de juny del 2003 i va finalitzar el passat 16 d'abril, es va iniciar amb una sèrie de proves de neteja a fi de triar els dissolvents adequats a l'hora d'eliminar les repintades i les capes superficials. En aquesta primera fase, l'equip descobrí que aquestes pinzellades tapaven la tela original amb colors, tons i formes diferents de les del dibuix original.
Una vegada acabada la neteja d'aquestes capes, quedà al descobert el «mal estat» de conservació de les capes de preparació i de la policromia, que s'hagueren d'anivellar amb estuc. La restauradora Maria Antonia Fernández Gijón va ser l'encarregada de finalitzar el procés de recuperació amb una tècnica minuciosa per omplir els buits de pintura sense alterar-ne el to original.
La presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, lloà la feina realitzada i destacà que eSant Crist dels Jurats és l'obra restaurada més antiga propietat del Consell. «Per aquesta raó constitueix un símbol d'aquestè 25 aniversari i, per tant, en lloc de fer només un acte institucional o repartir medalles hem volgut també restaurar una part del nostre patrimoni i donar-la a conèixer».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.