Porto acull la mostra històrica «150 anys de fotografia a Espanya»

TW
0

El Centre Portuguès de Fotografia (CPF) de Porto acull des d'ahir l'exposició 150 anys de fotografia a Espanya, un conjunt de més d'un centenar d'imatges que reflecteixen l'evolució de la realitat espanyola durant segle i mig, va explicar la directora del CPF, Teresa Siza.

L'exposició és la primera del cicle «Cartografies del silenci impossible», que el centre portuguès dedicarà a la fotografia espanyola fins el març de 2005. La mostra, segons va explicar Siza, té caràcter didàctic, perquè conjuga la història de la fotografia i d'Espanya des de mitjan segle XIX fins als nostres dies.

Aquesta iniciativa parteix de l'exposició que es va realitzar gràcies al suport de l'Institut Cervantes de Lisboa, l'Ambaixada d'Espanya i Caixa Duero. Està recollida al llibre Font de la Memòria, del fotògraf i historiador Publio López Mondéjar, comissari de la mostra i autor d'Història de la fotografia a Espanya.

Segons Siza, «aquest treball mostra l'aparició de la fotografia artística i del fotoperiodisme, com també les diverses oposicions a l'academicisme que s'identifica, en gran part, amb els ideals de la dictadura de Franco».