P.G.Palma.
L'escultor italià Franco Puxeddu, alumne i col·laborador d'Aligi Sassu, es troba de visita a l'illa, «una terra que Sassu estimava molt, amor que em va transmetre durant els 4 anys que vaig treballar amb ell a Pollença».
Puxeddu, que treballa al camp de l'escultura des de fa aproximadament 30 anys, rememorava ahir el desaparegut creador, «un home molt humà i amb molta sensibilitat cap als artistes, un home preparat i cult i un dels majors artistes contemporanis d'Itàlia i, possiblement, d'Europa. Estic content d'haver treballat amb ell perquè em va transmetre tota aquesta sensibilitat».
No obstant això, l'escultor assenyala que la seva obra no és deudora «ni de Sassu, ni de cap altre artista». «He treballat molts d'anys en silenci, cercant el meu propi estil, malgrat admirava molts d'autors volia crear un llenguatge personal».
Finalment trobà el camí. A partir d'un llenguatge figuratiu, que fa servir diferents estils segons el tema representat i la matèria utilitzada, Franco Puxeddu sintetitza en les seves peces la força que emergeix de la pròpia terra, alhora que s'endinsa en l'art sacre. En ambdós casos, «la peça ha de transmetre alguna cosa», assenyala l'artista.
Puxeddu destacà que el que més «m'agrada és representar escenes de la vida social, gent que parla, la multitud. Ara ja no es discuteix com abans, hi ha una manca de sentiments molt important». Pel que fa a l'art religiós, «som creient, i, de vegades, recuper el subjecte religiós». Val a dir que una de les peces a la qual Puxeddu recuperà la simbologia cristiana, Crocifissione, va ser entregada per l'escultor a Joan Pau II el passat mes de novembre «per ser dipositada al Museu d'Art Modern de la Ciutat del Vaticà».
Tot i això, les peces que parlen de la societat i de les coses més íntimes són les que tenen una major presència en l'obra de l'escultor italià, que assenyala que el seu treball és «artístic, sincer». També destaca que, «l'elecció de la pedra, l'argila o la fusta» com a suport, respon a la temàtica que aborda sense cap complexe amb una talla directa. «És important conèixer la matèria. L'escultor ha de ser primer artesà i després, quan coneix la matèria pot créixer i esdevenir artista». Puxeddu, que ha aprofitat la seva estada per visitar el Museu Es Baluard, no va voler deixar d'expressar l'impacte que li havia produït: «Té una bella arquitectura i unes belles peces».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.