L'autor de Rayuela, un dels llibres que han influït sobre tota una generació d'escriptors, també va freqüentar nombroses vegades la casa de la nicaragüenca Claribel Alegría, que igual que la seva exdona residia a Deià. De fet, va ser en la seva casa on celebrà l'entrada dels sandinistes a la capital nicaragüenca, Managua, l'estiu del 1979. Julio Cortázar no sabia res dels avenços de les tropes sandinistes i fou la pròpia Claribel qui el va informar.
Coco Meneses va explicar que «fins i tot una vegada varen estar a casa meva, amb Cristina Peri Rossi i Claribel Alegría. Ell i jo havíem dinat a Palma, a una terrassa de la plaça Major i aquella vegada ell havia vingut amb la seva nova dona, la canadenca Carol Dunlop, va ser el 1981 o el 1982, no ho record molt bé, però sí fou la darrera vegada que Julio va venir a Mallorca».
Els dos escriptors es varen conèixer a París vint anys abans de la darrera visita a Palma i dos abans que escrigués Rayuela, el text que consolidà la literatura sud-americana en un «boom». «No crec que en la seva totalitat li agradàs l'ambient de l'Illa i no hi féu grans amics, però es fascinà pels paisatges entre Deià i Valldemossa. La darrera vegada va llogar una casa i no va estar vivint a la de la seva exdona. Allà feia tertúlia a la casa de Claribel Alegría i va visitar Robert Graves alguna vegada, tot i que no eren gaire amics. Tenia algunes amistats, però no era una persona de fer-ne moltes de noves».
Un altre dels fets que va destacar Coco Meneses és que «sempre estava disposat a ajudar. Jo li vaig demanar algun article i em va prometre sempre que ho faria, i fins i tot me'l va enviar. Hem de pensar que feia una vida assossegada, perquè sempre vivia de vacances».
L'escriptor va ser entrevistat diverses vegades a l'Illa «però s'estimava més les persones que coneguessin bé la seva obra i li fessin preguntes intel·ligents, i no d'altres que fessin preguntes impertinents». Tampoc no era molt amic de signar autògrafs, «però en firmà molts a Mallorca, sempre molt amable». Meneses no pot precisar si Cortázar va escriure qualcun dels seus contes a Mallorca, «però algun en degué començar». El que sí està clar és que «va escriure més d'un poema des de Mallorca».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.