TW
0

El Mestre de la Baralla, Martin Schongauer, Domencio Campagnola, Albert Dürer, Lukas Cranach el Vell, Federico Barocci, Anthony van Dyck, Peter Paul Rubens, Rembrandt, Giovanni Battista Piranesi, Francisco de Goya, Théodore Géricault, Eugène Delacroix, Edouard Manet, Camille Pissarro, Edgar Degas, Henri de Toulouse-Lautrec, Eduard Munch, Emil Nolde, Erns Ludwig Kirchner, Edward Hopper, Kurt Schwitters, Henri Matisse, Pablo Picasso... Segurament a molts de vostès aquesta llarga llista d'artistes no els quadra gens, si bé hi ha noms indubtables de la història de l'art universal.

Un total de 114 obres d'aquests creadors i de molts més es podrà veure des d'avui vespre a la seu de la Fundació la Caixa a Palma, en el marc de l'exposició Els mestres del gravat en la col·lecció del Museu Britànic, que s'inaugura avui.

Un total de sis segles d'història d'aquesta tècnica artística es podran repassar a la Caixa. Aquesta modalitat va néixer a la Xina en el segle IX i es convertí en una pràctica consolidada a Europa a principi del segle XV. Els diferents artistes hi empraren fórmules tan complexes com dispars: manera negra, xilografia, al burí, aiguafort, punta seca, aiguatinta...

Segons explicaren fonts de la Fundació la Caixa, «l'exposició Els mestres del gravat en la col·lecció del British Museum (s XV-XX) no tan sols demostra que les estampes són vertaderes obres d'art, sinó que inclou exemples de les tècniques principals».

El recull s'organitza al voltant de 114 peces que conviden a recórrer de manera cronològica els darrers sis segles de la història de l'art. L'exposició es podrà veure fins dia 18 d'abril. La col·lecció de gravats i dibuixos del British Museum és una de les més importants del món. Consta de més de dos milions d'obres sobre paper i inclou exemples de totes les escoles de referència.

Un gravat és fonamentalment una imatge pictòrica produïda mitjançant un procediment que permet multiplicar-la. Aquest mètode requereix un disseny previ i la preparació d'un suport per a la impressió. El disseny consisteix sovint en un dibuix i la superfície d'impressió o matís sol ser de fusta, de metall o de pedra. Aquestes superfícies s'entinten i s'imprimeixen damunt un material com el paper.

Com ja és habitual, la Fundació la Caixa ha organitzat tot un seguit d'activitats a l'entorn de l'exposició que inclouen, el 18 de març, una conferència de Maria Bolaños sobre Plaer, ostentació i coneixement. Les col·leccions privades com a origen del museu públic a Espanya.

De la mateixa manera, hi ha visites dinamitzades per a grups escolars, altres de comentades per al públic en general i altres col·lectius i visites familiars que seran els dies 6 i 27 de març i el dia 3 d'abril, per a un total de vint-i-cinc persones en cada torn.