Els mallorquins Poe, vencedors del V Premi Ampli del Baix Llobregat

La banda durà el seu rock aquest dissabte a la plaça de Pollença

TW
0


El grup de música rock Poe fou proclamat vencedor de la 5a edició del certamen de música Ampli 2003 del Baix Llobregat. Amb més de 130 formacions presents en aquesta edició, provinents de tot l'Estat, se'n seleccionaren només 3 per a una sola final que va ser el cap de setmana passat a la Sala Àtrium de Viladecans.

Poe, que és compost per Zahara Muñoz com a veu, Yorch a la bateria, Jordi Vaquer al baix i Jordiet a la guitarra, en resultà guanyador i s'endugué els 1.500 euros de premi. Una quantitat que volen invertir per continuar autoproduint-se el seu material musical. El grup, que es formà a Palma fa poc més d'un any, passà els primers mesos tancat en un local d'assaig i preparant cançons que fossin ben representatives d'allò que sentien i volien transmetre.

Amb un bon grapat de temes enregistrats en una primera maqueta, decidiren presentar-se al concurs d'Art Jove d'enguany, del qual quedaren finalistes amb una actuació que sorprengué gran part del públic, ja que es tractava dels seus primers concerts.

Segons expliquen, «partírem a Barcelona pensant que el tercer lloc ja era nostre i que almanco amb els 450 euros que ens tocarien, cobriríem les despeses del viatge. El primer premi ens ha donat coratge per continuar pitjant fort als assaigs i preparar futurs concerts».

Val a dir que Poe només havia tocat en quatre ocasions abans d'anar a Viladecans, on han demostrat que la seva solidesa com a banda queda clara tot i una carrera tan breu. La formació, que defensa amb fermesa «un rock vertader, sense concessions, i amb un toc de sensualitat molt marcat», explica en les seves lletres «històries personals, de col·lapses emocionals i amors tortuosos».