TW
0

C.O.Palma.
El consum moderat de cervesa, en el marc de la dieta mediterrània, pot aportar beneficis per a la salut. Aquest és el principal objectiu que té la Confederació de Consumidors i Usuaris de Balears (CECU) i el Centre d'Informació Cervesa i Salut (CIS), que organitzaren ahir la conferència La cervesa en la dieta mediterrània.

Aquestes dues institucions fan una campanya informativa que s'està desenvolupant en diferents punts de l'Estat espanyol.

Mercè Vidal, la conferenciant, que és nutricionista-dietista i professora de la Universitat de Barcelona, explicà que «la cervesa és una beguda mil·lenària que ha estat sempre present en la dieta mediterrània clàssica. A l'igual que altres begudes fermentades com el vi, el seu consum moderat, és a dir, no sobrepassar les dues 'canyes' és molt saludable».

La conferenciant incidí que el consum havia de ser moderat perquè si no no aporta els nutrients i altres compostos beneficiosos. La cervesa és rica en vitamina B.

Els aliments que configuren la dieta mediterrània actual són: l'oli d'oliva, els cereals, les verdures, hortalisses i fruites, els llegums i les fruites seques, els lactis, el peix, algunes carns i les begudes fermentades com el vi i la cervesa.

La cervesa és una beguda elaborada amb ingredients naturals com l'aigua, l'ordi, el llevat i el llúpol, que té mes de 2.000 compostos beneficiosos per a la salut. L'aportació de minerals com el potasi i una baixa concentració de sodi fan que la cervesa aconsegueixi una major eliminació de toxines per al nostre organisme.

Aquesta beguda exerceix un paper protector enfront de les malalties cardiovasculars i potencia el colesterol bo i la capacitat antioxidant.