Martiri del pare Almató (1861)
03/11/03 0:00
Tal dia com avui era martiritzat a Tung-King el venerable Pare Almató, natural de Vic. Les seves despulles arribaven al seu poble de naixença el 6 de juny de 1888 i el poeta Jacint Verdaguer dedicava al màrtir català, i missioner de l'Extrem Orient, uns versos memorables: «Ciutat de Vic, obre tes amples portes/ a l'Heroi que t'arriba de l'Orient,/ de més magnànims ates verdes hortes/ no n'ha vist arribar Tagamanent./ No duu catives de daurades trenes, /com Aulo Mevi a ton famós altar,/ esclaus no et porta arrossegant cadenes; / ell als catius solia-les trencar./ Te duu el tresor de ses despulles, cendres/ amb què el reliquiari s'enriqueix,/ caliu mal apagat que torna a encendre's,/ flor que ha trenta anys segada, reverdeix...»
També a Illes Balears
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Ja es pot comprar la camiseta de les seleccions de futbol de les Illes Balears
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- Sebastià Taltavull: «La despesa en armament es podria dedicar a acabar amb la fam al món»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.