Paper original de Joan Miró, que hi durà Maneu.

TW
0

MARIANA DÍAZ.Palma.
Mitja dotzena de galeries mallorquines, a més de la Bennàssar de Madrid, desembarcaran a Artexpo, la fira d'art de Barcelona, que se celebrarà entre els pròxims dies 4 i 9 de novembre. Les galeries Quasars, Bennàssar, Maneu, Mediterránea, Lebasi, Marimon i la Bennàssar que a Madrid dirigeix Miquel Tugores aposten a Artexpo per una selecció d'artistes que va dels genis com Joan Miró, als mestres com Lucio Muñoz o Mompó a les generacions més joves amb artistes com Marian Moratinos, Rafel Perelló, Ramon Company o Joan Avila.

Joan Oliver Maneu, que forma part del comitè de la fira com a vocal, explicava que si en principi va ser una fira «concessiva», poc a poc ha anat llimant la participació a la recerca d'un augment de qualitat que certifica el Comitè de Qualitat Artexpo. En aquesta edició, el presideix Josep Bracons Clapés, president de l'Associació de Crítics d'Art de Catalunya.

Les tensions entre el gremi de galeristes catalans, el majoritari quant a associats, i una associació de galeries que n'agrupa una dotzena, tampoc no han contribuït a aconseguir una estabilitat per a Artexpo que ha de lluitar al calendari firal de la ciutat competint amb esdeveniments de gran envergadura comercial.

Per Mallorca, amb un predomini de la pintura i escultura en les propostes, Nuria Canalda, de la galeria Mediterránea, viatja a Artexpo amb obra de Luis Vidal; el jove Joan Avila, que va exposar dins del projecte de Noves Presències; García Antón i la pollencina Nuria Moreno. La selecció de Bennàssar de Pollença inclou Marian Moratinos, Andreu Martró, l'escultor Joan Barrantes, Catalina Rosselló, «D.A.A.», Elvira Fustero i, probablement, encara que no s'ha confirmat, Toni Dionís.

Miguel Tugores, de la Bennàssar de Madrid, comptava ahir des de la capital, que portarà una altra pollencina, Antònia Borràs, Adelaida Murillo, «els mestres» Lucio Muñoz i Mompó, Charo Castillo, Uwe Gest i Almudena Grandes «amb una sèrie de menines». Marc Rigo, de Quasars, també inclou en la seva proposta els joves perquè opina que en aquestes generacions hi ha «frescor, esperit d'experiència i avantguarda». Mostrar l'obra d'artistes mallorquins i «obrir camí» és un altre dels seus objectius, com explicava igualment Nuria Canalda: «Volem vendre, tant pels artistes com per la galeria, però també feim contactes fora».

Isabel Miralles, de Lebasi, comptarà amb obra de Federico Eguía, Tomeu Morey, Inmaculada Lorenzana, Roig de Diego i de la pròpia Isabel, qui apunta que aviat exposarà de nou després d'un temps dedicada al treball de galerista. Per altra banda, a Isabel li agrada «el joc entre art i mercat». I a Marimon de Can Picafort aposten per la pintura de Joan Bennàssar, Cristina Escape, Jorge Azri i Rafel Perelló.