El treball s'inicià l'any passat i una vegada conclosa la restauració, seran exhibides per aportar nova llum sobre la figura d'un dels artistes considerats essencials del segle passat. La col·lecció està integrada per 54 estampes japoneses i xineses adquirida per la Caixa l'any 1988, amb la voluntat de complementar la representació pictòrica de l'artista.
Són considerats com a treballs preciosistes i de gran valor històric i estètic, que l'artista anà adquirint com a estímul i inspiració per a les seves pintures, com també ho féu amb peces de mobiliari i de vestuari. A causa de la fragilitat del paper, les estampes es guarden gelosament dins una cambra cuirassada amb deteminades característiques ambientals perquè no se n'incrementi la degradació. De moment, ja se n'han restaurat devers la meitat.
La sèrie de la Caixa forma part d'un conjunt major, la resta del qual continua avui en propietat de la successió de l'artista. Les estampes orientals són dibuixos realitzats amb tintes sobre suport vegetal, de diverses dimensions, i on es representen escenes també variades. Entre altres artistes, pertanyen a autors com Kusinada, Eisen, Yoshikata, Toyokuni, Yoshiiku... La seva datació no és fàcil, però la seva antiguitat oscil·la des de les primeres dècades del segle XIX fins a les darreres.
L'afició d'Hemen Anglada Camarasa a col·leccionar aquest tipus d'art s'ha d'entendre en el context artístic de principi del segle XX, moment en què s'intensificaren les relacions artístiques entre Europa i l'Àsia oriental i que tendrien molta influència en el modernisme.
Així, l'influx de l'art oriental es manifesta en diversos aspectes, com són l'adopció dels seus formats tradicionals per a les obres. En el cas d'Anglada Camarasa, aquesta adopció es manifesta especialment en el format Shikishiban que ell denominava surimono, i que no és més que el suport tradicional de cartró gruixut folrat de paper, de proporcions pràcticament quadrades.
També es troben pintures de format vertical allargat a les quals Anglada Camarasa sols recorre per pintar les seves belles dones en múltiples ocasions. Aspectes com ara també la riquesa de les vestimentes de les dones o del mobiliari també beuen d'aquesta influència oriental.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.