Bellver inaugura anit a les 20.00 hores a la Planta Noble del casal Solleric la seva mostra Cartografías, autoretratos y otras mentiras, una exposició retrospectiva que aplega alguns dels treballs més representatius de l'autor. Comissariada per Neus Cortés i patrocinada per la Caja de Ahorros del Mediterráneo (CAM), la mostra forma part de la programació de la Nit de l'Art i romandrà a l'espai palmesà fins el proper 14 de novembre.
El pintor, que fou definit per Neus Cortés com «un referent fonamental de l'art espanyol des de la dècada dels vuitanta», considera que «els qualificatius te'ls lleven o te'ls posen els altres, jo no em sent un referent de res, som algú que intenta explicar a través de la plàstica el moment que m'ha tocat viure».
La mostra recull alguns dels moments pels quals ha passat Bellver, que creu que no ha «evolucionat». «Simplement hi ha hagut diferents canvis en el llenguatge, però no una evolució. He renunciat a tenir un estil, però això no vol dir que per davall de les meves obres no hi hagi un llenguatge».
Cartells d'exposicions, imatges d'hotels, les «micheninas», -mescla del ninot Michelín i les Meninas de Velázquez-, la sèrie Fósiles imposibles, o el gran gravat de Palma són només algunes de les obres d'aquest autor que es poden veure en el que ell considera «una exposició de vell», una retrospectiva. Bellver creu que ajuntar les seves obres de diferents moments és com «veure un àlbum de fotos, on veus molts 'tus', però cap d'ells és el teu tu actual».
En aquest sentit Bellver afirma que ell treballa per entendre «que és l'art», quin sentit té. «Els humans constantment i un dels elements d'aquest definició és l'art», conclou.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.