El proper diumenge dia 21 actuaran a Ses Voltes, acompanyats dels seus col·laboradors a Xaloc, que són Toni Pastor al llaüt; Joan Miquel Oliver, integrant del conjunt Antònia Font, a la guitarra; Simó Adrover al guitarró i Desirée Durán als coros. La cita és a les 11.30 hores i abans hi haurà una xeremiada.
El delegat de la Societat General d'Autors i Editors (SGAE) de les Balears, Ignacio Fernández, va destacar: «després d'onze anys fent música, Xaloc continua sempre sorprenent perquè en cada treball aporten quelcom de nou a la música tradicional».
Pilar Reiona, veu i guitarra de Xaloc, va explicar que «a l'hora de cercar el tema genèric per al disc» varen pensar que «estaria bé posar a les cançons noms de possessions de les Illes, perquè la música folk sempre fa referència al lloc on vius». Almudaina, Gomera, Miramar, Son Violí o Son Xoriguer són alguns d'aquests noms, tot i que «les cançons no tenen a veure específicament amb el títol que les identifica», apuntà Reiona, que va dir: «la temàtica és molt diversa, hi ha algunes cançons que parlen d'amor, altres de temes històrics, de bruixes, del Molinar de Palma, de la mar, de la passió...». També hi ha quatre temes instrumentals.
Reiona va comentar que fer música per ballar «no és cap limitació, sinó un repte» que els permet «jugar amb la música i amb l'estructura del ball per fer sonades variades». En aquest sentit, Pep Noguera, guitarra, guitarró i llaüt de la formació musical, va voler apuntar: «sempre cerques el so que pot agradar als músics i a la gent de fora. Intentam que a les ballades el so sigui de la mateixa qualitat que als enregistraments i de cada vegada ho aconseguim més».
Aquest fet, segons assegurà Reiona, «potencia la gran interacció que hi ha sempre entre els músics i els balladors». Reiona opinà que «hi ha un bon futur per a la música folk, perquè existeixen molts grups i també hi ha una bona projecció exterior».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.