La llegenda de Portopetro (44)
Aquella tardor arribava sant Pere a Roma, on es reuní amb sant Pau i altres deixebles. Havia vingut de Palestina, després d'esser alliberat miraculosament de la presó d'Herodes Agripa. Des de la que era, aleshores, capital del món, envià set missioners a Andalusia, els quals també havien de visitar el nord d'Àfrica. Dins una informació històrica més estricta i fiable, direm que va rebre la Península ibèrica la predicació evangèlica de l'apòstol sant Jaume, que les tradicions situen, en primer lloc, a Barcelona o Tarragona, d'on se suposa que passà a Saragossa i Lleó, retornant el 44 a Jerusalem, on sofrí el martiri. La qüestió és que vers el segle III eren ja una realitat les colònies cristianes d'Emèrita, Lleó i Astorga. En temps de Neró hi hagué nombrosos màrtirs hispànics i també en l'època de Dioclesià. Però el cristianisme havia ja arrelat amb molta força i l'any 300 es reunia a Ilíberi un concili que comptà amb la presència de 19 bisbes de la Bètica, a més dels que representaven Saragossa, Toledo i Lleó, tots sota la presidència d'Ossi, el bisbe de Còrdova.
També a Illes Balears
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Ja es pot comprar la camiseta de les seleccions de futbol de les Illes Balears
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- Sebastià Taltavull: «La despesa en armament es podria dedicar a acabar amb la fam al món»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.