TW
0

P.G.Palma.
Andrés Cienfuegos interpreta un moderat Otel·lo, que torna exacerbat a la pell de Juan Manuel Pérez a mesura que el text avança en la seva trama. De la mateixa manera, la faceta sibil·lina i malèfica de Yago, interpretat per Cienfuegos, és l'antítesi de la tranquil·la personalitat que du a l'escenari Pérez. Les situacions determinen el comportament dels éssers i els protagonistes de l'Otel·lo que es representa avui i demà al castell de Bellver són un exemple del desdoblament del caràcter que pot patir un home.

Aquests extrems, el «color, el joc i la passió» i fins i tot la «bogeria» són els trets que caracteritzen la versió del clàssic de William Shakespeare amb el qual la companyia La Quimera inaugura, a les 22.00 hores, el Festival de Teatre Clàssic que té lloc al pati d'Armes del monument, augurant una connexió «íntima amb el públic».

Segons els intèrprets, el muntatge, de «ritme trepidant», no tan sols escenifica damunt les taules l'original de l'autor, sinó que mescla el teatre dins el teatre «deixant sortir dels seus rols els intèrprets per expressar els seus dubtes sobre el comportament dels personatges que interpreten, i fins i tot intercanviar els papers», en un joc que fa servir capes de color per ubicar els protagonistes.

Amb el director cubà José Antonio Rodríguez, La Quimera s'endinsa per primer cop en una obra de Shakespeare, que «ens ha obert -asseguren- una porta per a futures incursions en una línia de teatre que ens interessa», i perquè és una obra «amb moltes connotacions actuals i amb altres de conjunturals», assenyalà Cienfuegos. Aquest confirmà així la vigència del text del dramaturg britànic, que parla de «violència de gènere, però també exposa la dualitat de l'ésser humà, les contradiccions que viu i els fantasmes propis que va creant».