El Blanc de blancs 2002 dels cellers Macià Batle es presentà ahir en el decurs d'un dinar fet ahir al restaurant Casa Fernando del Coll d'en Rabassa, i que reuní al voltant de la taula el president de la marca, Sebastià Rubí Roca; l'enòleg de l'empresa, Arnau Galmés; i el director de relacions externes, Ramon Servalls, amb els mitjans de comunicació locals.
Arnau Galmés va destacar la «qualitat de l'anyada, a pesar de les complicacions en la maduració del raïm que va suposar un any 2002 tan marcat per les plogudes». Embotellat a final de febrer del 2003, se n'han tret al mercat devers 65.000 litres, en la seva varietat Prensal blanc i Chardonnay, que equivalen a unes 80.000 botelles, que tindran les botigues un preu que fregarà els 7,5 euros per unitat.
El raïm de Chardonnay es veremà a mitjan agost, procedent de diferents parcel·les de la denominació d'origen Binissalem, mentre que el raïm de Prensal es recollí a partir del 10 de setembre a la zona de Santa Maria del Camí. Tot el procediment de verema es va dur a terme de manera manual. Després, l'extracció del most es realitzà mitjançant premsatge pneumàtic, per limitar així la pressió amb la qual s'obté el most flor. Després d'un procés estàtic per llevar-ne el fang, durant unes 48 hores, s'inicià la fermentació del most a una temperatura controlada no superior a 17 graus.
El resultat de tot aquest procés és un vi blanc de color groc amb reflexos verdosos i d'aspecte net i brillant. L'enòleg va destacar el caire olfactiu del brou, caracteritzat per aromes de fruita i florals i, com no, amb sentits destacats de fonoll, gessamí, poma verda, melicotó, aranger i altres fruites exòtiques.
Els cellers Macià Batle recomanen guardar el vi en un ambient fresc i aïllat de renous i de males olors, i servir-lo com a mínim a 8 graus de temperatura per potenciar-ne les característiques organolèptiques. Arnau Galmés va concloure la seva exposició aconsellant servir aquest vi blanc amb amanides, peix fresc i amb carns magres.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.